Den norske popduoen har lansert en eksklusiv Battle Royale-opplevelse.
Hvordan skal man nå ut til unge fans, lurer du? Marcus & Martinus har funnet en utspekulert løsning, med å ta steget inn i spillverdenen med lanseringen av en egen Fortnite-øy under – komplett med norske fjorder og futuristiske, skandinaviske bylandskap. Opplevelsen lar fans delta i en spesiallaget "No Build Battle Royale" sammen med avatarene til tvillingene.
LES OGSÅ: GAFFA ANBEFALER: Denne fredagens feteste norske låtslipp (26/9)
I samarbeid med Lifeforce Game Science er dette duoens første dedikerte Fortnite-prosjekt, hvor musikk og gaming smelter sammen i en virtuell arena med både skjulte easter eggs og fremtidige oppdateringer. På torsdag var det mulig å oppleve den nye singelen deres "The Room" i spillet - én dag før den faktisk ble sluppet. The Room er også navnet på Fortnite-øya.
"Vi har spilt The Room live hele sommeren, og responsen har vært helt utrolig. Nå gleder vi oss til at opplevelsen endelig får møte verden på ordentlig," sier Marcus & Martinus om samarbeidet.
Den virtuelle øya er tilgjengelig nå via kode 3468-3692-6348 i Fortnite.
Den nye singelen "The Room" er laget i samarbeid med låtskrivere og produsenter knyttet til stjerner som Katy Perry, BTS og Alan Walker. Sjekk den ut nedenfor: