Kvelertak kommer med uttalelse etter at vokalisten brått sluttet i bandet

GAFFA.no - alt om musikk.

Tidligere i dag kom den overraskende meldingen om at Erlend Hjelvik har sluttet i Kvelertak. Nå kommer resten av bandet med en oppdatering.

I en uttalelse fra de resterende bandmedlemmene i Kvelertak, Vidar Landa, Bjarte Lund Rolland, Maciek Ofstad, Marvin Nygaard og Kjetil Gjermundrød, sendt på epost til GAFFA.no mandag kveld, kommer det frem at de øvrige musikerne i bandet skal ha visst om at Hjelvik skal ha vært på vei ut en god stund.

De har dermed hatt tid til å planlegge veien videre, og finne en ny vokalist.

— Planen var å fullføre festivalsommeren med den originale besetningen, men siden Erlend ikke kan fullføre sammen med oss, presenterer vi allerede nå det nye bandmedlemmet på Fjellparkfestivalen kommende helg, heter det.

LES OGSÅ: Erlend Hjelvik slutter i Kvelertak.

Videre skriver de resterende medlemmene i det norske rockebandet at de er i gang med et nytt album, oppfølgeren til Nattesferd, som ble gitt ut i 2016 og anmeldt til fem stjerner her i GAFFA.

Artikkelen fortsetter under videoen.

Uttalelsen Kvelertak-medlemmene kommer med i kveld avsluttes med en takk til Erlend Hjelvik for «hans bidrag til bandet» og lykkeønskninger.

LES OGSÅ: Beatles-strid fortsetter i ny bok.

Kvelertak ble startet i 2007 og har med Hjelvik som vokalist og frontmann gitt ut studioalbumene Kvelertak (2010), Meir (2013) og Nattesferd (2016). Bandet har slått an internasjonalt og varmet tidligere i år opp for Metallica på flere konserter i Europa.

I 2013 ble bandet stemt frem i to kategorier i GAFFA-Prisen; årets norske gruppe og årets norske album.

ANNONCE