GAFFA.no - alt om musikk.
Win Butler mener også at folk ikke forsto humoren i promo-kampanjen.
I fjor slapp Arcade Fire sitt femte album, Everything Now. Albumet fikk mye oppmerksomhet, blant annet på grunn av en aggressiv markedsføringskampanje i flere ulike mediekanaler, som ble kritisert. Den inkluderte blant annet trolling av Jenner-søstrene, falske anmeldelser og parodier på musikknettsteder, fiktive kleskoder til bandets konserter og planting av «fake news».
LES OGSÅ: Identiteten til skuespilleren som bet Beyoncé er avslørt.
I tillegg resulterte utgivelsen i et pressekorps som var ganske uenige. Her i GAFFA tildelte vi albumet fem av seks stjerner, men det var en del andre som ikke var like begeistret. Enkelte omtalte det for eksempel som «et kreativt feiltrinn», og Butler kom til og med med en kommentar til de negative omtalene av platen. Våre kollegaer i GAFFA Danmark og Sverige ga begge tre av seks stjerner.
— Fornøyd med det
Nå har frontmannen uttalt at han håper fjorårets album er bandets «stinker». Han sier samtidig at folk ikke skjønte humoren i promo-kampanjen deres. Det skriver NME.
Artikkelen fortsetter under videoen.
I et intervju med The Guardian i forbindelse med deres nært forestående Storbritannia-turné, sa frontmannen blant annet følgende:
«Jeg håper delvis at denne platen er vår stinker, den forferdelige platen vi skulle gi ut.»
LES OGSÅ: Hitlåtene som var ment for noen andre.
«For hvis den er det, er vi kanskje tidenes beste band. Det er ganske gøy, synes jeg. Hvis den er det verste vi kan gjøre, er jeg fornøyd med det.»