GAFFA.no - alt om musikk.
Karpe-gutta danket ut den siste Jedi. Og kan med sin konsertfilm muligens sies å ha kommet nærmere det Kim Kardashian og Nicki Minaj prøvde – å knekke internett.
Iallfall billettsystemet til Oslo-kinoene, ifølge pressemeldingen fra Euforia film:
Nordisk Film Kino solgte 10.000 kinobilletter til «Adjø Montebello» på et døgn og det gjorde at billettsystemet knelte.
— Det er sjeldent bra og helt unikt, vi har nok aldri sett noen handle så raskt – så raskt at systemet vårt brøt sammen da vi åpnet billettsalget, lyder det fra programdirektør Christin Berg.
LES OGSÅ: Navnebytte for Karpe Diem?
Det er flere enn «Star Wars: The Last Jedi» har solgt på seks dager i hovedstaden.
— Og «Star Wars» er en typisk forsalgsfilm, og har også svært gode tall, sier Berg.
Artikkelen fortsetter under videoen.
Film- og markedssjef Mari Haugen i Trondheim Kino bekrefter den eksplosive billettinteressen, hvor det røk ut 1.000 billetter på et kvarter – noe som er rekord for Trondheim Kino. Fredag ettermiddag hadde billettsalget passert 2.500, noe Haugen karakteriserer som «imponerende».
Også kommersiell direktør i SF Kino, Jon Einar Sivertsen, kan melde om et veldig bra billettsalg det første døgnet.
— Større enn vi er vant til selv på de aller største kinolanseringene, sier han.
— Enormt trykk
Karpe-manager Silje Larsen Borgan i Little Big Sister sier at Karpe Diem og folkene rundt dem er «utrolig glade» for at så mange mennesker, og kinoer, ville være med på dette.
— Trykket har vært enorm. Vi håper alle som var i Oslo Spektrum kommer for å se hva de var en del av, og at alle i hele landet som ikke var der, får muligheten til å oppleve konserten og den absurde fiksjonsdelen – på sin lokale kino, sier hun.
LES OGSÅ: Anmeldelse av nytt album fra Marcus & Martinus.
Til NTB sa Magdi i Karpe Diem tidligere denne uken, da de fire dagene med kinovisning av «Adjø Montebello» ble kjent, at han og Chirag ikke hadde noen anelse om hvor stort «Heisann Montebello»-prosjektet kom til å bli.
— Vi hadde en idé fra start til slutt da vi gikk i studio for tre år siden. Men at det skulle bli så stort når det kom til antall lyttere, og hvordan vi nådde ut: Nei.
Og nå har de gjort «Montebello»-prosjektet enda større og historisk.
(©NTB)