Det canadiske bandet har begynt å selge sine egne t-skjorter - etter forrige ukes kontrovers.
Det canadiske bandet har begynt å selge sine egne t-skjorter - etter forrige ukes kontrovers.
Kjendis-ikonene Kylie og Kendall Jenner fikk mye pes da de i forrige uke lanserte en ny kleskolleksjon som blant annet innehold t-skjorter (priset til ca. 1.000 norske kroner stykket) hvor deres egne ansikter var plastret over klassiske band-logoer, som The Doors, Pink Floyd og Black Sabbath, samt rap-artister som Notorious B.I.G. og Tupac Shakur.
LES OGSÅ: Nå advarer hun håpefulle musikere.
Kendall Jenner la siden ut en unnskyldning på Twitter etter at blant annet moren til avdøde Notorious B.I.G. hadde reagert kraftig på bruken av bilder av hennes sønn. T-skjortene skal ha solgt som varmt hvetebrød før de ble fjernet fra nettsidene til søstrene.
Laget egen versjon
Nå har Arcade Fire (bildet), som senere denne måneden slipper albumet Everything Now, gjort sin egen vri på t-skjorteskandalen. I forbindelse med bandets pågående Europa-turné har det blitt trykket opp t-skjorter med Everything Now-logoer over ansiktene til Kylie og Kendall Jenner.
Artikkelen fortsetter under bildet.
So @arcadefire are selling their own versions of *those* Kendal and Kylie Jenner t-shirts pic.twitter.com/vTrKrDJPxp
— Thomas (@thomasjsmith__) July 4, 2017
Ifølge Consequence Of Sound er dog trollingen av Jenner-søstrene til inntekt for et veldedig formål. 100% av t-skjortesalget går nemlig til organisasjonen Partners in Health, skriver nettstedet.
LES OGSÅ: — Jeg ville heller spise min egen dritt.