Vil ha bukt med gratisversjonen.
De store plateselskapene legger for tiden press på Spotify for å få dem til å fjerne gratisutgaven av tjenesten. Foreløpig er det fortsatt slik at brukere kan melde seg opp til en reklamefinansiert gratisversjon av tjenesten, men de største plateselskapene, med Universal Music, i spissen vil gjerne ha en slutt på dette.
Det er Financial Times som melder at selskapet bruker de pågående lisensforhandlingene med Spotify til å prøve å få dem til å endre retningslinjer overfor gratispassasjerne.
Tidligere har Universal-sjef Lucian Grainge uttalt at forretningsmodellen til Spotify ikke er økonomisk lønnsom for både artister og investorer, mens Spotifys Jonathan Foster har stått på sitt og mener at modellen fungerer.
Det spørs om de kommer noe nærmere hverandre i forhandlingene.
I forrige uke satte for øvrig Kendrick Lamar ny rekord for antall lyttinger til et nytt album på en dag. To Pimp A Butterfly ble nemlig spilt av hele 9.6 millioner ganger gjennom Spotify da det ble sluppet på tjenesten sist mandag.
Hør King Kunta fra nevnte album her: