Phil T. Rich: Blå, Gut Feelings #2

Phil T. Rich

Blå, Gut Feelings #2

Brikken som manglet entret scenen.

Fra Jae-R via A-Laget til J. Bayou, har vi faktisk blitt velsignet med god hiphop her til lands. Det er lett å glemme. Samtidig er det som om noe har manglet. Sjakkbrettet er lagt og kongen, eller dronningen, for de som kan litt om sjakk, skal til å entre the game.

Med den afroen, det artistnavnet og tapen fra i høst, «Kom Så Tok Færdih», hvor førstesporet «EKTE Turboneger» like godt begynner med et klipp fra en intervjusekvens med Jimi Hendrix om «electric church». Alt dette krever baller, eller en dose humor. Sannsynligvis har han begge, og det skal ikke skorte på noen av delene. Nevnte jeg at han kjører firemannsband med hvite skjorter og slips? Akkurat som sjakkdronningen kan Phil gjøre det meste, i forhold til både kreativitet, vokal og personlighet.

Phil T. Rich er et kjent hår/navn/ansikt i hiphop-miljøet og sannsynligvis har du hørt ham i en eller annen sammenheng. Være seg med Hustle&Flow, Hove, National Cypher, Son of Light, Jonas V eller med egne taper. Han er og en del av det kreative kollektivet B.A.W.S. (Being Artful With Style) som har navn som Aon, Sama D og Emilio på samvittigheten. Etter hvert flankeres Phil av sistnevnte på scenen, dronning og løper.

Av utseende er ikke Phil den største fysisk men han vet å ta plass som artist. Både han og bandet trøkket til på en opptreden som på forhånd var varslet som kanskje årets Gut Feelings-konsert. Og det va ikke mangel på guts som var problemet. Når det hele ble rundet av med «Flexnes» fra nevnte «Kom Så Tok Færdih» var det bra kok blant leopardmønster, beanies og capser. Antallet tilhørere begynte å bli akseptabelt, selv om mange stod forholdsvis langt bak.

Opprett din profil

Allerede GAFFA+ medlem