Nyhet

Promoterer nytt album på uvanlig vis

GAFFA.no - alt om musikk!

Nå kan du ta taxi på Marillions regning.

Album selger seg ikke sånn helt uten videre. Artister og band må sammen med sine plateselskaper gjøre en innsats for å markedsføre og promotere musikken slik at den skiller seg ut i den konstante flyten. Nå har Marillion tenkt utenfor boksen.

Bandet har nå lansert en kampanje som dekker deres 20. album «An Hour Before It's Dark».


Kampanjen tar utgangspunkt i at det i London nå er et visst antall taxier som du kan reise gratis med. Alt du trenger å gjøre er å finne en taxi med bandnavnet på og si «An Hour Before It's Dark» til sjåføren som et passord, og så er det bare å hoppe inn.

Vel, i taxien vil du bli bedt om å ta en selfie av deg selv eller om du vil at sjåføren skal gjøre det, og legge ut på sosiale medier. 

Gjennom årene har det blitt utviklet en rekke interessante markedsføringsstrategier. For eksempel, i 1995 da Michael Jackson ga ut albumet «History: Past, Present And Future, Book I» og plasserte gigantiske King Of Pop-statuer over hele Europa, opplyser Pastemagazine. De siste årene har Ye (tidligere Kanye West) gjentatte ganger lykkes med å markere seg i sin markedsføring. Da albumet «Yeezus» ble gitt ut i 2013, ble videoen til sangen New Slaves spilt via projektorer på 66 forskjellige bygninger rundt om i verden. 


ANNONCE