Nyhet

Nå tar Taylor Swift musikk-journalistikken i egne hender

GAFFA.no - alt om musikk.

Taylor Swift vil ha kontrollen selv når hun denne uken slipper sitt nye album Reputation. Derfor utgir hun blant annet selv to magasiner – der hun løfter på sløret.

Bladene følger med CD-ene som selges på supermarkedkjeden Target, og ifølge Swift er de «unike» og inneholder også poesi, malerier, låttekster og polaroidbilder.

LES OGSÅ: Ansatte i platebutikk drapstrues av illsinte Swift-fans.


Avisen The Sun siterer kilder på at Taylor Swift og hennes team har sett hvordan Beyoncé har kunnet bygge karrieren sin uten å gi intervjuer. Kildene hevder at Swift – med sine 10 Grammy-priser og seks hitpakkene skiver bak seg – nå ser seg i stand til å gjøre det samme og likevel selge plater.

Likevel blir Taylor Swift 11. november å se på «Saturday Night Live» – for første gang på over åtte år. Hun skal også opptre live.

Artikkelen fortsetter under videoen.

Reputation er Taylor Swifts sjette soloalbum, og platekunsten er et svart/hvitt-portrett av superstjernen – omkranset av avissider der all tekst består av navnet hennes.


Ifølge AP er Reputation forhåndsbestilt i USA i mer enn 400.000 fysiske eksemplarer, noe som er dobbelt så mye som Swifts forrige utgivelse. Platen er også Targets mest forhåndsbestilte noensinne.


LES OGSÅ: Norwegian Wood slått konkurs.

Stjernen røpet magasinplanene onsdag – sammen med sporlisten til albumet, der hun blant annet har med Ed Sheeran og Future på låten End Game. Og later til å ha opptil flere horn i siden til mediene: Senere samme dag la hun nemlig ut bilder av bladenes baksider , med parodier på sladrebladenes overskrifter – som «Hvem er Olivias egentlige far?", «Sjokkerende bilder» og «Vil poesien hennes avsløre sannheten?". Olivia er for øvrig Swifts katt.

Onsdag kom beskjeden om at Swift, som for lengst har entret popverdenen, vant en Country Music Awards-pris: Låten Better Man, som hun skrev for Little Big Town, ble kåret til Årets sang.


(©NTB)

ANNONCE