Nyhet

WiMP satser på uetablerte

Musikkstrømmingstjenesten lanserer kampanje for å løfte frem nye og uetablerte artister.

Fra mandag 4. mars, altså i dag, starter musikktjenesten WiMP kampanen Nylyd, hvor de ønsker å fremme ny norsk musikk og presentere denne for et større publikum. 

I november i fjor lanserte WiMP «Forever Young»-kampanjen med fokus på åttitallet, og inviterte i den anledning til innspilling av koverversjoner av seks klassikere fra spandex- og hårspray-tiåret. Alle låtene hadde suksess hos musikktjenesten, og det er denne suksessen WiMP planlegger å gjenta når de lanserer Nylyd-kampanjen i Norge, Sverige, Danmark, Tyskland og Polen.

– Norsk musikk er inne i en konstant og spennende utvikling, med stadig nye bekjentskaper og en særdeles aktiv undergrunnsscene. Med Nylyd vil vi rette fokus på både spennende debutanter og artister som ikke er så velkjente for de fleste, forteller musikkredaktør Bjørn Hammershaug i WiMP. 


Nøyaktig hva man kan forvente seg fra kampanjen kommer ikke helt klart frem i presseskrivet, men det loves «aktiviteter» med artister som Haraball (bildet), Alida, Atlanter og Ida Stein, og både konkurranser og spennende samarbeid.

ANNONCE