«Stranger Things» har hele 75 produktplasseringer – inklusive Cola-lansering som alle hatet

Tredje sesong av «Stranger Things» er blant de største serienyhetene i juli.
Når tredje sesong av «Stranger Things» har premiere denne uken, byr Netflix-serien på minst 75 produktplasseringer.

Det meldte New York Times i forrige måned.

Produktene er i spennet Levis og H&M, inklusive badedrakten som var å se i seriens trailer, til iskremmerket Baskin Robbins. Burger King legger en hamburger opp ned i boksen, Polaroid slipper et omvendt kamera – og Coca-Cola bringer tilbake sin omdiskuterte New Coke.

LES OGSÅ: Seriene som ikke tar sommerferie.

Serieskaperne Matt og Ross Duffer, sa til avisen at New Coke-forbindelsen kom naturlig, fordi den tredje sesongen foregår sommeren 1985 – da Coca-Cola fikk gjennomgå for å ha endret på colaoppskriften.

New Coke var bare på markedet i 79 dager før protestene førte til at den ble erstattet med den opprinnelige smaksutgaven.

Representanter for Coca-Cola og Netflix sier at ingen fikk betalt for at New Coke er produktplassert i «Stranger Things». Brusgiganten gravde frem oppskriften fra arkivet og skal ifølge New York Times lage en halv million bokser med colaen som ikke falt i smak på 80-tallet.

Netflix sier at mange av partnerskapene med selskaper som iskremmerket Baskin-Robbins ikke vil gi inntekter, selv om strømmetjenesten får sin andel av «Stranger Things»-merkede klær og andre produkter.

LES OGSÅ: Mest sett på Netflix.

Ifølge Christie Fleischer, visepresident for forbruksprodukter i Netflix, så er det viktigste å «fyre opp fansen». Det samme sier serieskaperne, brødrene Duffers:

– Vi får ingen andel av inntektene. Håpet er det gir serien mer omtale.

Foto:Netflix
Denne uken kommer den etterlengtede tredje sesongen av «Stranger Things» på Netflix.

(©NTB)