Nyhet

Lionel Richie avbrøt konsert etter et plutselig illebefinnende

Den 77 år gamle superstjernen var i gang med åpningskonserten på sin nye turné med Earth, Wind & Fire da showet plutselig ble stanset.

Lionel Richie måtte onsdag kveld avbryte åpningskonserten på sin felles nordamerikanske turné med Earth, Wind & Fire etter at han ble dårlig under opptredenen i Minnesota.

Det skriver Variety.

LES OGSÅ: Twisted Sister har fått ny vokalist


Den 77 år gamle sangeren hadde vært på scenen i rundt én time da han, ifølge videoer på sosiale medier, flere ganger måtte sette seg ned under fremføringen av hiten "Dancing on the Ceiling". Ifølge Minnesota Star Tribune fortalte Richie publikum at han følte seg svimmel.

Deretter satte sangeren seg ved pianoet for å spille "Three Times a Lady", men kort tid senere ble konserten satt på pause. Bandet fortsatte å spille i omtrent 15 minutter før de forlot scenen.

Omtrent 40 minutter senere opplyste saksofonisten Dino Soldo at Richie ikke var i stand til å fortsette konserten.


– Dessverre føler Lionel seg ikke bra. Han vil ikke kunne fortsette. Ytterligere informasjon vil bli offentliggjort, sa Soldo til publikum.

Lionel Richie har foreløpig ikke kommentert hendelsen eller opplyst hva som forårsaket illebefinnendet.

Turneen fortsetter etter planen med konserter blant annet i New Yorks Madison Square Garden og Los Angeles' Intuit Dome, før den avsluttes i Moody Center i Austin 14. august.


Se videoen nedenfor.


Denne artikkelen ble opprinnelig publisert på GAFFA DK før den ble oversatt av den norske redaksjonen og publisert på GAFFA NO.

ANNONCE