Nyhet

Festivalen kanselleres - og publikum er ikke fornøyde

GAFFA.no - alt om musikk.

Den svenske festivalen Into The Valley har blitt hyllet av mange, inkludert av GAFFA.se. I 2016 ble festivalen tildelt den svenske redaksjonens spesialpris under GAFFA-Prisen. Nå meldes det imidlertid at Into The Valley legges ned.

Festivalen har tidligere blitt tvunget til å avlyse grunnet problemer med tillatelser fra svensk politi og myndigheter, noe som fikk arrangørene til å flytte festivalen utenlands tidligere i år. Årets festival skulle etter planen gå av stabelen i et slott i Spania; Castillo Sohail i Fuengirola 28. til 30. september. Men nå kanselleres festivalen - og samtidig hele prosjektet.

«Vi er veldig lei oss for å meddele at Into The Valley 2018 i Fuengirola, Spania, er avlyst. Etter tolv måneders hardt arbeide for å redde Into The Valleys varemerke gjennom å skape en ny festival, tvinges vi nå til å avlyse festivalen i Spania. Dette på grunn av dårlig billettsalg», skriver Into The Valley på sin offisielle Facebook-side.


LES OGSÅ: Anmeldelse av Pale Waves' debutalbum.

«Den avlyste Into The Valley-festivalen for 2018 er mer enn et trist slag mot vår visjon, det er den siste spikeren i kisten, det dreper vårt varemerke for godt. Vi elsket å være en del av Into The Valley, men nå er det over. Takk til våre gjester, fans, følgere, artister, crew, partnere, sponsorer og våre venner i vår fantastiske globale familie», skriver de avslutningsvis.

Artikkelen fortsetter under bildet.

Into The Valley meddeler også at alle som har kjøpt billett til årets festival kommer til å få tilbake pengene. Blant kommentarene til Facebook-innlegget er dog ikke alle like overbevist om nettopp det.


Flere personer skriver nemlig at de fortsatt venter på tilbakebetaling av billettpengene til fjorårets Into The Factory, en festival som også ble arrangert av organisasjonen bak Into The Valley, Music Goes Further, og at nyheten om kanselleringen ikke kommer som en overraskelse.


LES OGSÅ: First Aid Kit inntar arenaene.

En annen skriver at festivalen burde se over sin egen prissetting i stedet for å brenne alle sine penger på sponsede Facebook-innlegg.

ANNONCE