Nyhet

Klar for å stå på egne ben

GAFFA.no - alt om musikk.

Den svenske duoen MAASAI ble stiftet i 2010. Nå har Dominique Teymouri startet sitt eget soloprosjekt, som nå er aktuell med sin andre utgivelse.

Dominique slapp i sommer sin første singel Heartstream, med tilhørende musikkvideo. Let It Out kom ut på fredag og byr på mer av den stemningsfulle og forfriskende sounden.

GAFFA tok derfor kontakt med Dominique i Stockholm for å høre mer om de nye utgivelsene.


LES OGSÅ: Konsertstedet Mono stenger dørene.

— Mottakelsen har vært kjempebra. Jeg er veldig glad for den fine responsen den har fått. Det er alltids nervepirrende å slippe fri låter man har skapt og la dem få leve sitt eget liv.

Mindre eksperimentelt 


MAASAI føltes friskt når de først kom for banen. Her sto Dominique for vokalen, mens Zackarias Ekelund la ned trommene. Hun forteller om hvordan lydbildet nå har beveget seg over i langt mer konvensjonelle baner.

— Jeg vil si at mitt soloprosjekt er mer straight-forward enn det vi gjorde i MAASAI, som er mye mer eksperimentell i gjennomførelsen.

LES OGSÅ: Anmeldelse av Beach House sin konsert i Oslo.


Å plutselig stå på egne ben som artist kan føles utfordrende. Hun forteller at det også fører med seg en frihet som er deilig å ha som skaper.

Artikkelen fortsetter under låten.


— Det er spennende og deilig å ikke behøve å lage kompromisser i skapelsen og den kreative prosessen, men alt har så klart sine fordeler og ulemper og kan for eksempel bli ganske ensomt i situasjoner.

Musikk og poesi

Hun får også muligheten til å se mer innover og skape mer personlig musikk som soloartist. Dette er noe hun virkelig har fått kjenne på mens hun har skrevet Let It Out.


— Let It Out ble til da jeg var i en negativ loop av følelser, så jeg skrev av meg alle følelsene jeg hadde og låten ble resultatet. Den betyr derfor mye for meg ved at den lot meg bryte det mønsteret og komme ut av loopen.

LES OGSÅ: Intervju med David Guetta.

Den svensk-iranske sangeren og låtskriveren har en forkjærlighet for poesi. Noe hun attribuerer sin iranske bakgrunn for til stor grad. Hun forklarer hvordan man i Iran tidlig lærer å få en forståelse og verdsettelse for poesi.


— For meg er poesi mer enn bare tekst, selv uten musikk. Ordene har en melodi, en puls og en fortelling, så for meg henger musikk og poesi sammen, det ene blir til det andre og vice versa.

ANNONCE