Nyhet

Spotify går til "the dark side" - Google kjemper imot

Den svenske streamingkjempen med et knippe nyheter. Amerikanerne svarer (snart) med nytt streamingkonsept.

Spotify lanserer i dag et splitter nytt design og et knippe nye funksjoner. Streamingtjenesten får 'et nytt og mørkere tema, fornyet typografi og avrundet ikonografi', og lover at det skal bli lettere å få oversikt over egne spillelister og musikksamlinger via den nye funksjonen Your Music.

Your Music skal gjøre det enklere å organisere din egen musikksamling, blant annet ved at alt befinner seg på ett sted og ikke minst på tvers av alle plattformer. Forbedringer av tjenestens 'Browse'-funksjon skal dessuten gjøre at søkene i større grad tilpasses deg og din musikksmak.

Tidligere i år ble det klart at - elektropopdronninga som forøvrig prydet coveret på mars-utgaven av GAFFA, og som også er et av Danmarks hotteste stjerneskudd om dagen - er blitt valgt ut av Spotify til markedsføringsprogrammet 'Spotlight'. Du kan lese mer om dette her


Google på sin side, planlegger å trappe opp kampen mot streamingtjenesten via YouTube Music, en redesign av verdens mest populære videonettverk. YouTube Music forventes å bli lansert til neste år, melder New York Post.

Dette vil i så fall være internettgigantens andre forsøk på å breake musikkmarkedet, etter Google Play som ble lansert for to år siden.

ANNONCE