Etter kontroversiell uttalelse om Trump - Tenacious D avlyser konsert

«Ikke bom på Trump neste gang!», ropte bandmedlem Kyle Gass fra scenen. Tenacious D avlyste deretter en spillejobb i Australia.

Tenacious D består av skuespilleren og musikeren Jack Black og kamponjongen hans Kyle Gass.

Singelen "Tribute" ble utgitt på begynnelsen av 2000-tallet, og duoen fikk en større innvirkning med 2006-filmen Tenacious D In The Pick Of Destiny.

Siden den gang har de turnert mye og siden 2023 har de vært på veien med The Spicy Meatball Tour. Turen tok gruppen til O2 i London, som ble utsolgt samme uke som turneen ble sluppet. Duoen ga også ut sin første splitter nye sang på fem år, "Video Games", som mottok over 18 millioner strømmer på en måned.

I vår kom Tenacious D til skandinavia med The Spicy Meatball Tour, da de kom til Hovet i Stockholm for en spillejobb 29. april 2024. GAFFA-anmelder Louise Nylander beskrev konserten som «akkurat det du ser etter i gamle idoler».

"Som helhet var konserten akkurat det du leter etter i gamle favoritter du har hørt på i halve livet. To hårete gamle menn i shorts og joggebukse som spankulerer rundt og fremfører tullete, umodne tekster om sex og kjønnsorganer med stor musikalsk kompetanse er fortsatt veldig underholdende."

Nå har bandmedlemmet Kyle Gass havnet i en storm etter en uttalelse fra scenen under den pågående australske turneen. Da han ble presentert for en kake og spurt om hva han ønsket seg, sa han: «Ikke bom på Trump neste gang!». Han siktet til at den tidligere amerikanske presidenten nylig overlevde et attentat.

Etter dette ble spillejobben i Newcastle avlyst uten noen forklaring fra promotøren, mens fansen stod i kø utenfor arenaen. Konserten ville ha funnet sted i dag i løpet av tirsdag.

Tre planlagte datoer gjenstår i Australia før turen fortsetter til New Zealand.

Dødsulykke på Roskildefestivalen

ANNONCE