Bowers & Wilkins-høyttaleren Zeppelin har blant annet fått multiromsfunksjonalitet
Den britiske lydprodusenten Bowers & Wilkins har sammen med McLaren Automotive lansert en ny versjon av deres trådløse høyttaler, Zeppelin. I en pressemelding sier Bowers & Wilkins at den nye høyttaleren har fått et design i Galvanic Grey og Papaya Orange, inspirert av McLarens Automotive-designtilnærming.
Men det har også vært noen endringer i lydaspektene til høyttaleren. Det har blitt det Bowers & Wilkins selv kaller et komplett stereoanlegg. Driverne er arrangert symmetrisk på begge sider rundt en sentral, stor subwoofer. Alt drevet av en 240W forsterker.
Den har fått en trådløs flerromsfunksjon, slik at du kan kombinere høyttaleren til å spille i flere rom sammen med andre høyttalere fra Bowers & Wilkins, alt konfigurert i den tilhørende appen.
I pressemeldingen forteller produsenten også at de har designet 60 helt unike enheter, som har fått navnet Zeppelin McLaren 60th Anniversary Edition, fordi de to har hatt et samarbeid gjennom de siste 60 årene.
Disse høyttalerne har fått en oransje farge, med direkte referanse til McLarens farger og design. I tillegg har spesialhøyttalerne en Speedy Kiwi-logo på baksiden, og disse 60 spesialutgavene kan kun kjøpes hos utvalgte McLaren-forhandlere over hele verden.
De skriver ikke noe om hva prisen kan være, men de blir neppe billige.