Den ikoniske 67-åringen følger i Chuck Berry og Daft Punks fotspor.
Marianne Faithfull (bildet) er det franske motehuset Saint Laurents nye ansikt som en del av Hedi Slimanes musikkprosjekt. Dermed følger hun både Chuck Berry, Courtney Love, Kim Gordon, Marilyn Manson, Daft Punk og Christopher Owens, som alle har frontet kampanjen som så dagens lys i 2013.
Faithfull er for anledningen fotografert av Slimane. Og kampanjen består hovedsakelig av kunstportretter av feirede rockestjerner iført motehusets kreasjoner, melder The Hollywood Reporter.
Samtidig gir dette Saint Laurent en gyllen anledning til å bruke artistene som lydspor til sine mange moteoppvisninger.
Den britiske artisten slapp for øvrig sin nittende og foreløpig siste soloplate, Horses and High Heels, i 2011. Albumet fikk fire stjerner fra vår danske anmelder, som konkluderte med følgende:
"Det er ganske ordinær blues og rock, men samtidig levert med sjel og en høy grad av profesjonalisme. Og hele tiden med Marianne Faithfulls rugende tone som den konstante faktor i den musikalske underlegning."