Kåret til Årets Medienavn bl.a. takket være to hitlåter

Takket være kroppskrangling med bloggere og to usannsynlig populære hitlåter endte eks-fotballspilleren og «Spårtsklubben»-profil Mads Hansen opp som Årets medienavn 2018.

Det er nettstedet Kampanje som står bak kåringen, som publikum avgjør. Det kom inn over 50.000 stemmer.

Mads Hansen gikk av med seieren etter det som beskrives som hard konkurranse fra VGTV-kollega Vegard Harm, komiker Kevin Vågenes, «Senkveld»-programleder Helene Olafsen og TVNorge-profil Else Kåss Furuseth.

– Takk! Jeg har ikke følt meg som en medieperson før nå, men da er jeg kanskje det, sier Mads Hansen til Kampanje.

LES OGSÅ: Dette er de mest googlede musikerne i 2018.

Egentlig skulle han lagt opp som artist etter å ha tapt veddemålet som resulterte i innspillingen av Sommerkroppen – strømmet over 19 millioner ganger, men i stedet begikk han også Juletragedien, som også den gikk til topps på Spotify.

Men nå er også artistkarrieren slutt, og Hansen forteller til nettstedet at han har takket nei til reality-tv, reklame og bokkontrakt.

– Mange sier til meg at jeg må smi mens jernet er varmt, men jeg mener det er en felle mange har gått i. Jeg synes det jeg gjør nå er såpass gøy at jeg har lyst til å posisjonere meg til å være i denne bransjen i 10–20 år til. Da er det ikke noe hast med å gi ut bok eller være med i realityprogrammer, sier han i intervjuet.

(©NTB)

Si din mening